LAPORAN PEMBENTANGAN VIDEO

Assalamualaikum saya Iffah Sofiya salah seorang daripada group tanah warisan ingin berkongsi serba sedikit tentang pnp yang telah diajar oleh pensyarah kita sendiri iaitu Puan Hafizah Binti Ahmad di bilik Tec 2.

Pada hari tersebut setiap kumpulan perlu membentangkan tentang hasil kerja mereka sendiri iaitu video tokoh dan video yang ketika di muzium yang telah dihasilkan oleh setiap ahli kumpulan.



Berikut adalah kumpulan yang pertama yang membentangkan tentang video yang telah disiapkan untuk ditunjukkan kepada pensyarah


  Pembentangan Kumpulan 2 





Pembentangan Kumpulan 3

Seterusnya kumpulan kami pula membentangkan tentang hasil kerja kami dan video untuk ditunjukkan kepada Puan Hafizah . Dengan itu kami tahu apa kesilapan yang telah kami lakukan untuk dikemaskinikan semula supaya video kami dapat memuaskan dan menepati keinginan yang disuruh. 

                                    
                                                                 Pembentangan Kumpulan 4
       

Pembentangan Kumpulan 5


Seterusnya Puan Hafizah menunjukkan cara cara membuat video yang terbaik contohnya menggunakan applikasi powtoon. Dengan ini puan meminta kami mengemaskini semula video kami agar kelihatan lebih kemas dan menarik dengan menggunakan aplikasi powtoon.  


 Pada minit minit terakhir Puan Hafizah memberi pengumuman berkaitan ceramah 'Mengekalkan Riwayat Negara Bangsa' yang disampaikan oleh Profesor Madya Dr Hafidzi B. Mohd Noor pada 17 September, bertempat di BK 4,5, & 6 pada pukul 10 sampai 12 tengah hari. Puan Hafizah juga meminta kami untuk memberi perhatian dengan apa yang akan disampaikan dan mencatat serba sedikit tentang ceramah yang disampaikan untuk di update dalam blog. Sekian terima kasih. 

Prepared by: Iffah Sofiya Binti Sazali

Comments

Popular posts from this blog

NOTA BAB 3 - SISTEM PEMERINTAHAN DAN PENTADBIRAN NEGARA

NOTA BAB 5: KEMASYARAKATAN DAN PERPADUAN

NOTA BAB 1- SEJARAH AWAL NEGARA